Ajansa Satılan Fikir

Honda’nın sofistike bir reklam kampanyası için parası yoktu. Fakat arkadaşlarıyla arazi motosikletine binen bir UCLA öğrencisi reklam kursu için yazdığı bir makalede şöyle bir reklam sloganı yarattı: “En güzel insanlarla bir Honda’nın üzerinde tanışırsınız.”

Öğretmeninin teşvikiyle bu fikri bir reklam ajansına sattı, o da Honda’yı bunu kullanmaya ikna etti ve slogan ödül kazanan bir reklam kampanyasına dönüştü. Bu talihli olayları elbette dünya çapında tasarım mühendisliği ve imalat yönetimi izledi ve Honda’nın, ürün kalitesini ve üretim kapasitesini artırırken, fiyatları tekrar tekrar indirmesini mümkün kıldı.

Kaynak: Clayton M. Christensen, Yenilikçinin İkilemi, Türkçesi: Korkmaz Haktanır, Koridor Yayıncılık, 2018.