Basın Zile!

İyi reklamlar yapmayı amaç edinmişseniz, Dernekleri asla müşteri almayın. Yıllar önce Kumaş Üreticileri Derneği’nin işi için çağrılmıştık. Girişte kendimi tanıttım ve görkemli toplantı odasına alındım. Başkan, “Bay Ogilvy, birçok ajansla görüşme yapıyoruz. Dosyanızı bize sunmak için tam on beş dakikanız var. Sonra şu zile basacağım ve bekleyen diğer ajans temsilcisi ile görüşeceğim.” dedi.

Sunuma başlamadan önce üç soru sordum: “Kampanyaya kumaş ürünlerinizden kaçı girecek?” Cevap: Otomobil kılıfları, döşemelik kumaş, sanayi ürünleri, kadın ve erkek elbiseleri.

“Bu iş için kaç para ayırdınız?”

Cevap: 600.000 dolar.

“Reklamlar kaç kişinin onayından geçecek?”

Cevap: On iki üreticiyi temsil eden on iki üyenin.

“Basın zile!” dedim ve çıktım.

Dernek işleri için geçerli koşullar, işte bunlar. Çok yönetici, çok hedef, az para.

Kaynak: David Ogilvy, Bir Reklamcının İtirafları, Türkçesi: Haluk Mesci, Reklamcılık Vakfı Yayınları