Değişin Ya Da Yok Olun

Yıllar önce danışman olarak BellSouth’u ziyaret ettim. Birçoğu Bell Laboratuvarları’ndan olan en üst düzeyde mühendislere sahiptiler. Şelale Metodu’nu mükemmel şekilde uyguluyorlardı. 10 ila 20 milyon dolarlık projelere tekliflerde bulunmuşlardı. Müşteriden her türlü gereksinimi öğreniyor, 18 ay sonra da zamanında ve bütçe limitleri içinde tam olarak da müşterinin talep ettiği şeyi teslim ediyorlardı. Dünyada bunu başarabilen çok çok az şirketten bir tanesiydiler. Sorun ise teslim noktasına geldiklerinde müşteri başlangıçta talep ettiğini söylediği şeyi artık istemiyordu. Şartlar değişmişti. İş döngüleri daha kısaydı ve müşteriler de daha hızlı tepki veren hizmetler talep ediyordu.
BellSouth’a neyi yanlış yaptıklarını anlamalarına yardım edip edemeyeceğimi görmek için getirilmiştim. Çok geçmeden yanlış olanın tüm çalışma yöntemleri olduğunun farkına vardım. Her şeyi doğru yapıyormuşsunuz gibi göründüğünde bunu duymak ağır olabilir. Bu nedenle bir gün 150 BellSouth mühendisinin karşısına çıktım ve onlara eğer farklı, daha müşteri odaklı bir modele geçmezlerse çok da uzun süre devam edemeyeceklerini söyledim. Kalabalık oldukça zorluydu. Gerçekten çok zeki bay ve bayanlardı ancak benim fikirlerimin öncekiler gibi bir başka yönetim modası olduğuna inanmışlardı. Onları ikna edemedim, o nedenle de omzumu silktim ve son bir uyarı vererek oradan ayrıldım: 
“Değişin ya da yok olun.” 
Farkına varmış olacağınız gibi BellSouth artık ortalarda görünmüyor. 

Kaynak: Jeff Sutherland, Scrum, Türkçesi: Ali Atav, Buzdağı Yayınevi