Hizmetin Karşılığı

Yıllar önce Toots Shor, New York’ta gerçekten dünyaca ünlü bir restoran işletiyordu. Bir gün uçaktan inmişti, bir taksiye binip, saf bir turist tavrıyla şoföre, “New York’ta ilk defa bulunuyorum ve mükemmel bir restorana gitmek istiyorum.” dedi.

“Herhangi bir önerin var mı?”

“Oh, evet! Yıllardır bütün yolcularıma Toots Shor’un restoranını öneririm.” diye yanıtladı şoför. “Yemekler, içecekler ve ortam bir harika.”

Shor’un yüzüne bir gurur ifadesi yayıldı. Kırk dakika sonra, taksi restoranın önündeydi. Şoför hâlâ ona, Shor’un restoranında alabileceği müthiş keyfi ballandırarak anlatıyordu. Shor taksiden indi, yüz dolar çıkarıp şoföre verdi. “Üstü kalsın.” dedi.

“Sahi mi?” dedi şoför. “Çok teşekkür ederim, Bay Shor.”

Kendinizi, sizinle görüşme yapacak kişiye uygun sunmalısınız.

Kaynak: Harvey Mackay, İş Bulma ve Yükselme Sanatı, Türkçesi: Rengin Erdoğmuş, Epsilon Yayıncılık, Kasım 1994.