Tadelle Yiyen Ayı

Fruko-Tamek firmasının yan kuruluşu olan Ajanstek’te dolu dolu iki yılım geçti. Anadolu Bankası için “Paranızı tutsak etmeyin” kampanyasını, Tadelle, Çukutat isim babalığını, Tamek jingle’ını, Pepsi – 7 Gün kampanyalarını oracıkta becerdim. Saygıdeğer tiyatrocu, dost insan Zihni Küçümen’le karşılıklı masalarda fıkralarla dolu geçen güzel günler… “Tamek’se koy sepete”. O günleri de koyduk sepete…

“Tadelle” için bir lansman filmi çekilecekti. Konsept; “Bu tat sizi uçuracak”tı. Senaryo da o günün şartlarıyla uçmuş, jingıl’ını da yazmış ve büyük bir savaşla okeyletmiştim. Aslında senaryolar yazıldığı gibi değil de, çekildiği gibi okunurdu! Çekim yeri için en uygun olan Harbiye Spor ve Sergi Salonu’nu, sıkıyönetimin izni ile kiralamıştım. Çünkü, gökyüzü planı ve uçan kızlar için büyük yer gerekiyordu. O zaman bilgisayar efektlerinden bihaberdik! Gökyüzü için metrelerce siyah fon bez gerildi, delindi, cam bilyeler yapıştırılıp arkasından ışık verildi. Kızlar, bellerinden siyah çelik tel ile bağlandılar. Işıklar ayarlandı, kızlar bir makara yardımı ile, set görevlilerinin ellerinde çekilip uçurulmaya hazırlandı. Pack-shot planı için bir kamyonet büyüklüğünde Tadelle paketi hazırlandı. Kızlar uçup, Tadelle dünyası üzerine ineceklerdi.

Bu filmi, ekibimle hazırlarken aynı günlerde Zihni hocam, Uludağ’da başka bir Tadelle filmi çekiyordu. Ben filmi çekip, montaja hazırladığım sırada, Zihni hocam Uludağ’da çektiği filmi getirmiş ve büyük bir gururla, “Film böyle olur!” diyerek filmi bize izletmişti. Filmde, Tadelle’yi bir “ayı”ya yedirtmişti. Gerçekten büyük başarıydı. Konsept’ini anladığımız kadarıyla çözmüştük; “her şeyin iyisini ayılar yer!” Tabii ki o film rafa kalktı ama biz günlerce gülmekten kendimizi alamadık.

Kaynak: N. Engin Ülgen, İlahi Reklam, Sen Adamı Kanser Edersin, Marka İletişim Hizmetleri, Nisan 2002.